Adana’nın ardından Hatay’da da Arapça tabelalar söküldü: Gerekçe “Görüntü kirliliği”

Geçtiğimiz ay Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından Türkçeyi korumak adına yurt dışından gelen sığınmacıların yaşadığı bölgelerde bulunan Arapça tabela, led ışık ve posterlerinin sökülmesinin ardından bu kez de Hatay’da benzer bir uygulama yapıldı.

Ancak Hatay Büyükşehir Belediyesi’nin gerekçesi tabelaların görüntü kirliliği oluşturduğuydu. Türkiye’de resmi verilere göre 2 milyon 969 bin 669 Suriye uyruklu mülteci yaşıyor. Hatay’da ise yaklaşık 384 bin Suriyeli bulunuyor. Hatay Büyükşehir belediyesi de kent genelinde ‘görüntü kirliliği’ oluşturduğunu söyleyerek Arapça tabelaların söküm işlemine başlandığını duyurdu.

ilginizi çekebilir

WhatsApp Image 2026-06-20 at 14.22
Ankara Onur Yürüyüşü tüm engelleme çabalarına rağmen yapıldı
pers kapak
Perspektifler - Şenol Karakaş anIatıyor
123946
Öğretmenler grevde: “Hak diyenin ağzına vurulmamalı, yol açanın yolu kesilmemelidir!”