Katalonya’da bağımsızlık için bir kez daha grev günü

Katalonya’da bugün, bağımsızlık talebiyle bir kez daha kitlesel olarak greve gidildi.

Grev kararı, Katalan siyasetçilerin hapse atılmasının ardından alınmıştı.

Intersindical-CSC adlı sendikanın çağrısıyla yapılan genel greve, bağımsızlık yanlısı sivil toplum kuruluşları da destek verdi. Daha çok ulaştırma sektörünü hedef alan genel grev nedeniyle 60’tan fazla noktada kara ve demiryolu ulaşımı kesildi.

Demiryollarını işgal eden gruplar tarafından Barselona-Girona arasındaki hızlı tren hattı ile bazı önemli banliyö hatlarının geçici kapatıldığı görüldü.

Ulaşımı felç eden eylemler nedeniyle Barselona, Girona, Lleida ve Tarragona gibi kentlerin giriş-çıkış noktalarında uzun kuyruklar oluştuğu bildirildi.

ilginizi çekebilir

WhatsApp Image 2026-06-22 at 19.59
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’yla üç şehirde dayanışma
dsip gorsel
DSİP'ten dayanışma mesajı: Direnen öğretmenlerin yanındayız
images (6)
Ermenistan seçimleri üzerine devrimci marksist perspektifler