Kanserojen kimyasalları açıklayan Bülent Şık’a 1 yıl 3 ay hapis cezası

Gıda mühendisi Bülent Şık, kanser raporunu açıkladığı için Sağlık Bakanlığı tarafından açılan davada hapis cezası aldı.

Bülent Şık, Sağlık Bakanlığı’na bağlı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu tarafından yürütülen “Kocaeli, Antalya, Tekirdağ, Edirne, Kırklareli İllerinde Çevresel Faktörlerin ve Sağlık Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi Projesi”ne ait verileri Cumhuriyet gazetesinde yayımlanan bir yazı dizisinde açıkladığı gerekçesiyle Bakanlık tarafından dava edilmişti.

Bugün görülen duruşmada Şık, “yasaklanan bilgileri temin” suçlamasından beraat ederken “görevi ilişkin bilgileri açıklamak” suçlamasından 1 yıl 3 ay hapis cezası aldı. Şık, hükmün açıklanmasının geri bırakılmasını kabul etmedi.

ilginizi çekebilir

CHP GENEL BAŞKANI ÖZGÜR ÖZEL BURSA’DA
CHP’de “devlet aklı halk iradesine” karşı
anthropic-1-trilyon-dolar-deger-2026-1
Yapay zekâ: Büyük bir ticaretten ibaret
Articles Title Image_114
Yokluğun üretimi: Freud’dan Marx’a