İki bin yılın en sıcak dönemi: Sebep kapitalizm

26.07.2019 - 11:20

Geçen 2 bin yıl ile kıyaslandığında, son 100 yıldaki ısınma hiç görülmemiş şekilde hızlandı.

Nature dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmada, milattan 1800 yıllara uzanan farklı zaman dilimlerinde dünyadaki ısı artışları incelendi. Doğal hava akımları, güneşteki değişimler, volkanik patlamalar gibi nedenlerle sıcak ve soğuk dönemlerden geçen gezegende işler, 1800'lerin sonunda değişti.

Araştırmacılardan biri olan Kolombiya Üniversitesi'den Nathan Steiger, son yüzyılda gördüğümüz iklim sistemindeki ısınmanın, 1900 yıl geçmiştekinden çok farklı olduğunu söylüyor. Steiger, 'Küçük Buz Çağı, Ortaçağ Ilık dönem' gibi ifadelerin yalnızca bölgesel ya da kıta ölçekli yaşandığını ve bunların doğal iklim değişikliği olduğunu belirtti. Bilim insanı Steiger, fosil yakıt kullanılmaya başlamasından sonra yeryüzünün tamamının ısınmaya başladığını vurguladı.

Çalışma, 1900'lerin sonuna doğru sıcaklığın artmasının yeryüzünün yüzde 98'ini etkilemeye başladığını ortaya koyuyor.

Bilim insanları, dünyanın bugünkü ısınmasının doğal iklim değişikliğiyle açıklanamayacağını, fosil yakıt kullanarak doğaya karbondioksit salımını artırmasının dünya ısısının arttırdığını söyleyerek uyarıyor.

Kömürle çalışan buharlı makinaların seri üretimine geçişle birlikte dünyanın ısısı sürekli arttı. Araştırma, fosil yakıt kullanımıyla ısı artışı arasındaki bağlantıyı gösterirken, küresel ısınmayı yaratanın kapitalist endüstri olduğu bir kez daha kanıtlandı.