İstanbul’daki kadın mitinginde gözaltına alınan göstericiler serbest bırakıldı

İstanbul Kadıköy’deki kadın mitinginden ayrılırken polis şiddetiyle gözaltına alınan iki trans eylemci tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edilmişti. Mahkemeye çıkarılan 9 gösterici adli kontrolle serbest bırakıldı.

Avukat Levent Pişkin’in paylaşımına göre göstericilerin tamamına yurtdışı yasağı, ikisine konutu terk etmeme, hepsine imza tedbiri getirildi

#SiziBırakmayacağız etiketiyle sosyal medyada tepki ve dayanışma büyük oldu.

Antikapitalist Kadınlar da dayanışma mesajı yayınladı.

Mesaj şöyle:

Dün işkenceyle gözaltına alınan aktivistler, yalnızca trans oldukları için hukuksuzca ifadeleri alınmadan tutuklama istemiyle adliyeye sevk edildi. LGBTİ+ olmak, kadın ve LGBTİ+ haklarını savunmak suç değildir. Transfobiye ve cinsiyetçiliğe karşı arkadaşlarımızın yanındayız!

#SiziBırakmayacağız

ilginizi çekebilir

nafaka-hakkina-mudahale-cocuklarin-yasamini-dogrudan-etkileyecek
Kadınları yoksullaştıran eşitsizliğe direneceğiz
1767946996_f4afedd0a987fc5a04f8
Sanatçının duruşu ve günümüz gerçekleri
ogretmenler_ankarada-1-750x375
AKP öğretmene dokunma!