Hasankeyf’te dinamitle yıkım

Hükümetin “güvenlik” gerekçesiyle inşa ettiği Ilısu Barajı’nın altında kalacak olan 12 bin yıl yıllık Hasankeyf’te mağara, kale ve kayalar yıkılmaya devam ediyor.

Günlerdir iş makineleri ve dinamitlerle yapılan yıkım, bu sabah Hasankeyf Kalesi içerisinde bulunan büyük kayanın yıkımıyla devam etti. Büyük kaya kütlesinin içerisine 3 gündür Rüzgar Endüstriyel Dağcılık firması tarafından dinamit yerleştiriliyordu. Kayanın bir bölümü tahrip olurken kaya üzerinde çatlaklar oluştu.

Kayanın kalan bölümünün ise bayramdan sonra patlatılacağı belirtiliyor.

ilginizi çekebilir

WhatsApp Image 2026-06-22 at 19.59
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’yla üç şehirde dayanışma
dsip gorsel
DSİP'ten dayanışma mesajı: Direnen öğretmenlerin yanındayız
images (6)
Ermenistan seçimleri üzerine devrimci marksist perspektifler