Soma’da kıdem tazminatı gasbedilen madencilerin direnişi sürüyor

Soma Kömür İşletmeleri AŞ’de katliamın ardından kıdem tazminatları gasp edilerek işten çıkarılan işçilerin Ege Linyit İşletmeleri Müessese Müdürlüğü (ELİ) önünde başlattıkları direniş sürüyor.

Geçtiğimiz günlerde yağan yağmura rağmen direniş çadırı kurdukları için polis saldırısına uğrayan işçiler, kimsenin kendilerini muhatap almadığını belirtti.

İşçilerden Hidayet Merdim, yetkililerden açıklama beklediklerinin altını çizerek “Maden şehidi arkadaşlarımızın isimlerinin yer aldığı pankartımız da eylemimize başladığımız ilk günden bu yana burada bizimle. Fakat şehit aileleri yanımızda değil. Ayrıca Soma esnafı nerede? Bizlere kimse destek vermiyor” ifadelerini kullandı.

Merdim, haklarını alana dek eylemlerini sürdüreceklerine vurgu yaparak destek beklediklerini kaydetti.

ilginizi çekebilir

187460
Grev: Egemenlerin korkulu rüyası
antififa
Zenginlerin ırkçılık şovu: 2026 Dünya Kupası
onuryuruyusmanset_large (2)
Onur Ayı: Stonewall’dan Aile Yılı’na Antikapitalist Mücadele