“Evimiz evinizdir”: Barselona halkı mültecilerle dayanışmak için sokaklara döküldü

Katalonya’nın başkenti Barselona’da dün mültecilerle dayanışmak için devasa bir yürüyüş düzenlendi.

Barselona Belediye Başkanı Ada Colau, şehrin halkına mültecilerle dayanışmak için sokağa çıkma çağrısı yapmıştı.

Eylem, 16 bin mülteci kabul etme sözü veren ancak şu ana kadar yalnızca 1100 kişiyi alan İspanyol hükümetine karşı gerçekleştirildi.

Polisin verdiği bilgiye göre yürüyüşe 160 bin kişi katıldı. Eylemin organizatörleri ise gerçek sayının 300 bine yakın olduğunu söylüyor.

Yürüyüşte “Mazeretler yetti! Mültecileri şimdi kabul edin” pankartları taşındı.

Eylemi Casa Nostra Casa Vostra (Evimiz evinizdir) adlı grup örgütledi. Irkçılığa Karşı Ayağa Kalk gibi birçok inisiyatif de eylemde yer aldı.

ilginizi çekebilir

255992
Anadili Kürtçe olan aday meselesi
dunya-basini-chp-genel-merkezine-mudahaleyi-nasil-gordu (1)-modified
CHP, baskı, butlan ve sosyalistler
Juliana-21
‘Görevi kötüye kullanmanin daniskasi’: Obama, Trump ve Biden iklim davalarını nasıl engelledi?