İngiltere: Doktorlar 40 yıl sonra greve gitti

İngiltere’de 45 bin asistan doktor, sözleşmelerinin korunması ve Ulusal Sağlık Sistemi’ni savunmak için greve gitti.

Sağlık Bakanı Jeremy Hunt’ın doktorları daha az ücrete daha fazla saat çalıştırma girişimlerine karşı planlanan üç grevi ilki bugün gerçekleştirildi.

Doktorlar sendikası BMA, bu ay 48 saatlik bir greve daha gitmeyi, 10 Şubat’ta ise 9 saat boyunca acil servis dahil tüm faaliyetin durdurulmasını planlıyor.

İngiltere’nin sağcı başbakanı David Cameron, grevi “gereksiz ve zarar verici” olarak tanımladı.

Reuters‘in haberine göre, 869 kişiyle yapılan bir ankette İngiltere’de greve destek %66 oranındaydı. %16 ise greve karşı çıktı.

Grev için yapılan oylamalarda ise asistan doktorların %98’i grev lehine oy kullanmıştı.

ilginizi çekebilir

dsip gorsel
DSİP'ten dayanışma mesajı: Direnen öğretmenlerin yanındayız
images (6)
Ermenistan seçimleri üzerine devrimci marksist perspektifler
WhatsApp Image 2026-06-22 at 11.33
Açlık grevindeki öğretmenlere gece saldırısı: Gaz, yumruk, küfür