Ermeni Soykırımı kurbanlarını anmak isteyenlere polis saldırdı

25.04.2015 - 19:22
Haberi paylaş

Kadıköy'de Ermeni Soykırımı'nın kurbanlarını anmak isteyen HDP'lilere polis saldırdı. 6 kişinin gözaltında olduğu bildiriliyor.

ETHA'nın haberine göre, Halkların Demokratik Partisi (HDP) Kadıköy İlçe Örgütü ve Halkların Demokratik Kongresi (HDK) Kadıköy Meclisi’nin Ermeni Soykırımı’nın 100. yıl dolayısıyla Kadıköy’de düzenlediği anmaya polis saldırdı.

“Ermeni Soykırımı’nın 100. yılında yüzleşiyoruz” sloganıyla Altıyol Boğa Heykeli’nde toplanan kitle, Bahariye Caddesi’nden Mehmet Ayvalıtaş Meydanı’na yürümek isteyince polis pankart ve dövizlerin kaldırılmasını istedi.

Yapılan görüşme sonrasında yürüyüşünü sürdüren HDK ve HDP’liler, Mehmet Ayvalıtaş Meydanı’nı geçtikten sonra polis burada kitleye saldırarak, “Bu acı hepimizin. Ermeni Soykırımının 100. yılında yüzleşiyoruz” yazılı pankarta el koydu.

Polisin saldırısında 6 kişinin gözaltına alındığı belirtildi.

Saldırı sonrası kitle Surp Takavor Kilisesi önüne gelerek burada basın açıklaması yaptı.

Basın açıklamasına, 24 Nisan 2011’de Batman’da zorunlu askerlik yaparken Ermeni Soykırımı’nın 96. yılında öldürülen Sevag Şahin Balıkçı’nın annesi Ani ile babası Garabet Balıkçı da katıldı.

HDK Kadıköy İlçe Örgütü ve HDK Kadıköy İlçe Meclisi yönetici ve üyeleri, açıklamanın ardından gözaltına alınan 7 kişinin serbest bırakılması için Rıhtım Polis Karakolu önüne geçti.

Güncelleme:

Avukatlar bir açıklama yaparak gözaltına alınanların Vatan’a götürülmeyeceklerini, hastaneye götürülerek rapor alınacağını ve yarın serbest bırakılacaklarını açıkladılar. Karakol önündeki kalabalık “baskılar bizi yıldıramaz” sloganları attı.

Marksist.org muhabirinin karakol önünde yaptığı röportajlar şöyle:

HDP İstanbul Yönetim Kurulu üyesi Ercan Demir: Bugün HDP Kadıköy’ün düzenlediği Ermeni soykırımı anması vardı. Saat 18.00’da Boğa’da toplandık. Klasik Kadıköy’deki yürüyüş güzergâhımız olan Bahariye caddesinden çarşı içine doğru yürüyüş yapacaktık. Daha yürüyüşe başlamadan önümüzü kesti polisler. Gerekçe olarak da iç güvenlik paketini gösterdiler. Pankartları ve lolipopları toplamamızı istediler.  Pankartı topladık ve pazarlıklar sonucu yürüyüşümüze devam ettik. Yürüyüş sonunda doğru çarşı girişindeki bir mekânın önünde dururken pankartımızı tekrar açınca zaten önümüzden ve arkamızdan yürümekte olan polis grubu bize saldırdı. 6 arkadaşımız feci şekilde darp edilerek gözaltına alındı. Bunlardan bir tanesi SDP’den bir kadın arkadaşımız. Kadıköy’ün komiserlerinden Murat, arkadaşımızı işaret ederek “bunu alın” dedi çeviklere. 5 çevik, kadın arkadaşımızın üzerine saldırarak onu gözaltına aldılar. Ondan sonra da yaşanan arbede içerisinde diğer arkadaşlarımızı gözaltına aldılar. İlk başta çok sayıda gözaltı oldu. Kadıköy HDP ilçe Eşbaşkanı Sena Başkanı da almak istediler. Onu ellerinden aldık. Engelli milletvekili adayımız Musa Küloğlu’na saldırdılar. Etrafına duvar ördük ama videolarda da var “bunu bilerek getiriyorlar” dediler. Polisler “Ne soykırımı lan?”, “Benim ülkemde soykırım yapıldı diyorsan defol git” diye bağırdılar. Şu an arkadaşlarımız Kadıköy rıhtımdaki karakolda tutuluyorlar. İç güvenlik paketinden dolayı bu akşam serbest bırakılmayacaklar. Biz arkadaşlarımız için buradayız, içerideki arkadaşlarımız da burada olduğumuzu biliyorlar. Herkesi buraya desteğe bekliyoruz.

HDP milletvekili adayı Murad Mıhçı: HDP anmayı 1-2 hafta önceden duyurmuştu zaten. Geçtiğimiz senelerdeki gibi bir yürüyüş olacaktı. Dövizlerimiz Taksim’deki anmada taşınanlardan farklı değildi. Yürüyüşe başladığımızda Bahariye önünde bizi tuttular. Nedenini sorduğumuzda yürüyüşün izinli olmadığını söylediler. Böyle bir izne ihtiyaç olmadığını ve yürüyüş yapabileceğimizi söyledik. Konuşmalar sonucu bazı pankartların sıkıntılı olduğunu ve onları kaldırmamızı söylediler. Pankartları toplayıp yürüyüşe geçtik. Yürüyüş sırasında sebepsiz yere zaman zaman ikaz ediyorlardı bizi. En son yürüyüşün sonuna doğru polis olup olmadığı belli olmayan birisi polislere geldi bir şey söyledi ve sonrasında saldırı oldu. Arbede sırasında gözaltına alınan arkadaşlarımızın yanı sıra mağdur olan başka arkadaşlarımız da oldu. İki arkadaşımız darp edildi.